Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Primogenens Order

Gå ner 
+7
Profeten
Förgöraren
Murvel
Guldring
Hackern
Alexander_Vendstadt
SpeledarenOskar
11 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 4:07 am

Då våran Furste har fallit i från oss och ännu inte har återupptäckts måste vi anta det värsta.
Det enda vi vet är att Förgöraren var den sista att se honom i helt tillstånd.

Då Camarillan bygger på en furste och furstens makt för sin överlevnad har sex av klanprimogenerna kommit fram till att en ny Furste skall utses för att hålla Camarillan stark och enad. Vi vet att Alexander själv skulle ha ställt sig bakom detta beslut då han var en sann förkämpe för Camarillans principer.

Den nya fursten är numera William Black. En ny Vicefurste har också utsetts denna persons namn är Johan af Örn. Beauty har härmed tagits ifrån sin nuvarande position som vicefurste. Fursten har beslutat att sittande Länsman och skarprättare skall behålla sina positioner.

Den nya furstens första doktrin är att alla domäner tillhörandes den tidigare fursten faller i Primogenernas ägande. Detta inkluderar samtliga kyrkor och kyrkoruiner på ön.
Vidare kommer samtliga klanmedlemmars domäner att hamna i deras klanledares ägo. Alla inkomster och all tillgång på blod hamnar i första hand i respektive klanledares ägo. Klanmedlemmar kommer hädanefter att betraktas som anställda i Camarillan och betalas i resurser och blod efter arbetsinsats.

I dessa oroliga tider räknar vi med eran fulla lojalitet då Camarillan måste förbli enad mot alla yttre hot.

Vet att vi, era klanledare, ser efter er, klanmedlemmar, som våra barn och vi vill er allt gott så länge som ni behagar oss.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 4:17 am

SpeledarenOskar skrev:
Vi vet att Alexander själv skulle ha ställt sig bakom detta beslut då han var en sann förkämpe för Camarillans principer.

OOC: Verkar som om Toreadors Prmogen inte kände Alexander lika väl som det verkade. Mad
Eller så kände Alexander inte Toreadors Primogen lika väl som han trodde. Evil or Very Mad

Välkomen Till "Visby by night. Primogen Über alles." Razz
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 10:42 am

Mer makt åt primogenerna!? Alla resurser i första hand till dom!? (jag vet att jag inte har några men fortfarande) Det här börjar bli mer och mer likt en diktatur och jag gillar det inte! Men tack vare min goda "vän" Lars så finns det inget jag kan göra åt det -.-
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 10:54 am

Bara för att Primogenerna äro de äldsta(oftast) inom Camarillan betyder inte det att de enväldigt kan välja en ny furste. Jag tycker vi bör sammankalla ett möte och där sedan bestämma vem som tar över. Var är vår frihet, primogener? De flesta av oss har skapat våra tillgångar från grunden och slitit för dem. Jag är dock villig att säga att Klanledare Örn har hamnat på en ytterst angenäm plats.

Dock är detta Camarillans order och jag som Ventrue är då villig att följa den, med missnöje för primogenerna. Jag känner ej ingen denne Camarilla, Camarillan har förändrats, antagligen till det sämre än när Alexander var furste. Alexander skulle aldrig förtrycka sektens medlemmar.

Ta mina ord i akt, jag känner att många är nog inte lika villiga att samarbeta.
http://Herr.Guldring


Senast ändrad av Guldring den fre aug 07, 2009 11:09 am, ändrad totalt 5 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 10:55 am

För en gångs skull måste jag hålla med dig till 100% Guldring. Det här är totalt skandalöst!
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 11:28 am

Varför ändra på något när det var så bra?
Hoppas bara att Pekka ger mig den utrustning jag behöver... Annars behöver jag sätta mig och göra Ghouls av hundar som springer löst och samlar information åt mig....
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 12:40 pm

håller med guldring här känner ett missnöje med primogenerna om kan göra detta jag är ej villig att tro att fursten bara har förvunnit han är säkerligen bland oss och väntar för att se vad om händer....
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 2:39 pm

OOC: Det kanks einte var så illa då den gamla Fursten levde.
Visserligen var han en diktator och despot men han var i alla fall en rättvis diktator och despot.
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 2:43 pm

Alexander_Vendstadt skrev:
OOC: Det kanks einte var så illa då den gamla Fursten levde.
Visserligen var han en diktator och despot men han var i alla fall en rättvis diktator och despot.

... sannerligen han var en rättvis man och trevlig var han oxå.. men ur olivet är han nog inte...
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 3:10 pm

Alexander_Vendstadt skrev:
OOC: Det kanks einte var så illa då den gamla Fursten levde.
Visserligen var han en diktator och despot men han var i alla fall en rättvis diktator och despot.

Jag hade inte så mycket emot Alexander som furste, han äro en stark person.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 3:52 pm

Förgöraren skrev:
Alexander_Vendstadt skrev:
OOC: Det kanks einte var så illa då den gamla Fursten levde.
Visserligen var han en diktator och despot men han var i alla fall en rättvis diktator och despot.

... sannerligen han var en rättvis man och trevlig var han oxå.. men ur olivet är han nog inte...

Du verkar vara en mästare på positivt tänkande.
Fundera ett tag på vilka sätt han kunde bli dödad på vad som var starkt nog att göra det.
Samt hur nära mötet som de saker som kunde dödat honom var.
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 4:55 pm

Detta ar Skandalost, jag kommer aldrig kunna Halla mina nya ghouls, och mina Gamla Ghouls med blod om det fortsatter sa har, jag arbetar for camarillan pa mitt sett, Jag Siar, och detta ar inte sa uppskattat, sa om ni vill ens ha kvar mig i camarillan far ni dra tillbaka dom dar orderna, Ingen kommer nagonsin att fa mig att leva som slav till ett par Odragliga Klan ledare.

Om Fursten har blivit Drapt, som ar valdigt osannolikt, sa maste det vara en Varulvs aldste eller en vampyr maktigare an honom som gjort det, och vem var maktigare en fursten, han var starkare en lars, Smartare an Pekka, och till och med vackrare an Black!

om Fursten kommer tillbaka sa kommer jag sta som en tjanare till honom, for jag har inget kvar att gora mer an att vanta pa att Gehenna Kommer, men om det fortsatter sa har kommer jag, personligen, Anvanda alla mina Nuvarande Kontakter och Resurser for att krossa Primogenerna, och sjalv ta over Gotland och satta vettiga personer i primogenen, och sedan skulle samtliga vampyrer pa on fa rosta fram en Furste!
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 6:07 pm

Black själv var inne på att Rösta fram en ny Furste..... varför han själv tog platsen utan röstning är utom förstånd.... Jag verkar ha missat något..
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 7:15 pm

Vi lär säkerligen få en förklaring vid nästa möte.
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 7:17 pm

Guldring skrev:
Vi lär säkerligen få en förklaring vid nästa möte.

Nästa möte skulle tydligen vara om en vecka. Fredag 14 Aug. Eller var det falska rykten?
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 7:29 pm

Två dagar efter jag åkt. Onödigt tråkigt.
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptyfre aug 07, 2009 7:49 pm

OOC: Jag vet inte.. Vi får se, tyckte Oskar sa det var oklart när. Vi får vänta och se..
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptylör aug 08, 2009 11:08 am

Jag blev riktigt förbannad när jag först fick höra det här så hårt som jag kämpat för innerstaden så kommer det här riktigt förbannad.....
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptylör aug 08, 2009 10:26 pm

Det här är ju rent sagt upprörande! Jag har aldrig, och kommer aldrig, gå med på ett sådant här arangemang!
Camarillan har aldrig varit en löjlig demokrati, och skall aldrig var det heller!
En äkta Furste skall ta, och styra sin post med styrka och diplomatisk kraft!
HUMBUG!

Jag vägrar blankt att lyda sådant här trams!
Beauty var vicefurste, senechal, och skall vara så tills vi hittar vår furste eller 100 år har gått!
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptylör aug 08, 2009 10:45 pm

Jag håller med Gammelbjörnen. Det går för fort fram. Och när så många sätter sig på tvären kan det aldrig bli bra.
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptylör aug 08, 2009 10:48 pm

Ni är lika vis som ni är vacker, och eder mästare, Herr Guldring, kommer inviga er en vacker natt hoppas jag.
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptylör aug 08, 2009 10:59 pm

Ni smickrar mig Herr Gammelbjörn. Men jag trivs utomordentligt som ghoul, Herr Guldring ger mig mycken frihet och är en utmärkt mästare.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptysön aug 09, 2009 5:27 am

Då Brujahs klanledare Lars Stenberg försvann mystiskt under fredagen och inte har kunnat återfinnas har vi som Furste beslutat att hans barn Torpeden skall med omedelbar verkan bli ny klanledare för Brujah.
Torpedens först order blir att ta itu med de ansvariga bakom Stenbergs försvinnande som med all säkerhet måste vara Sabbaten.
Torpeden får enligt den nya gällande ordningen rättigheter till hela Brujahs domäner, att förvalta och använda som han finner mest lämpligt.
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Emptysön aug 09, 2009 2:10 pm

Så min blods bindelse är borta?
Till överst på sidan Gå ner
Ekorre

Ekorre


Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 09-07-28

Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Ärligt talat... vad håller ni på med?   Primogenens Order Emptyons aug 12, 2009 12:00 am

Fursten har varit borta sen i Torsdags och redan så håller ni på och få panik och revolutionera mot Fursten? Det finns hittills ingen vettig information om vad som har hänt med honom utom att Förättaren var den som sist såg honom.

Vi är vampyrer som har chans att leva i evig tid och ni bryter ihop när fursten har varit borta i några ynka dygn. Har ni ingen respekt för det ni är? Eller är det bara när Fursten är borta som ni vågar ifrågasätta honom.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Primogenens Order Empty
InläggRubrik: Sv: Primogenens Order   Primogenens Order Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Primogenens Order
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: