Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Call to Arms

Gå ner 
+7
Gammelbjörnen
Profeten
Alexander_Vendstadt
Beauty
Förgöraren
Gloria
SpeledarenOskar
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptyfre aug 21, 2009 5:45 pm

Mycket klokt beslut.
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptyfre aug 21, 2009 6:22 pm

Jag är helt övertygad om att Fursten fortfarande är vid liv, ingen kan ta ner våran Furste.

Jag är redo att, tills vidare att bli Primogen av Klanen Ventrue, om ingen motsätter sig det? Vi vet inte om Silversmed är äldre(bättre lämpad) än mig och kanske därför ska ta den platsen.

Dock bör vi sätta den som är mest lämpad i Primogenen.

Om nu jag skulle väljas till Furste, är jag redo att kliva ner från platsen när Fursten återvänder. Alexander har alltid styrt släktet på ett gott sätt.
Dock vill jag erhålla platsen som Vicefurste när de må ske.
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptyfre aug 21, 2009 7:32 pm

jag håller med om både pekka och om guldring som furste.
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptyfre aug 21, 2009 9:11 pm

Mandrake. skrev:
Guldring vore ett bra val av tillfällig furste, bara han svär på att gå ner från tronen och vänligt lämna över den till den utvalde fursten.
Dock borde vi se till att Fylla våran pimogen, flera medlemmar har försvunnit och jag tvivlar starkt på att dom kommer tillbaka, vi har ju bara två medlemmar i primogenen än så länge, Björnen och Hunter.

Hur är det med Torpeden?
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptyfre aug 21, 2009 10:42 pm

Guld ring kan bli bra som furste eftersom jag själv inte har så mycket tid över just nu...

Jag kommer ha svårt med tillgång till internet veckan som kommer har inte internet i lägenheten jag ska flytta till än och annars måste jag sitta på universitetet som jag inte kommer komma vettigt till föräns nästa vecka hör av er på min mobil om det händer nått jag absolut behöver veta!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptyfre aug 21, 2009 11:34 pm

Jag borde kunna ta platsen som Malkavernas Primogen. jag, om man inte räknar konstantin, som är väldigt ny inflyttad, har bott här längst och vet mest om ön... om någon säger emot, så sätter jag mig inte som Primogen

//Profeten

Varför har jag en så mesig vän...

//Uppfinnaren
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptylör aug 22, 2009 11:24 am

Om nu ingen verkar ha något emot att jag tar Alexanders plats som tillfällig furste, så förklarar jag mig här och nu Furste över Gotland.

Min första order blir: Samtliga tillgångar och egendomar som tillföll den förra regimen ska nu återlämnas till de förra ägarna. Blod och diverse andra förnödenheter är nu fria att tillgå, från ens egen "blodstankar"..

Vi bör också ta reda på vart Örn, Pekka, Black och Björkman är för tillfället, om de är döda eller ej. Sen får vi avvakta och se vad vi ska göra med dem.


Senast ändrad av Guldring den lör aug 22, 2009 2:31 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Oleander

Oleander


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 09-06-21
Ålder : 33
Ort : Falun

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptylör aug 22, 2009 1:38 pm

Jag är helt och hållet överens om att Herr Guldring bör bli den tillfälliga fursten eftersom han utgör ett bra ledarmaterial och är rättvis. I vilket fall är det den uppfattningen jag fått av honom.
Angående Black och de lilla roliga timmar han fick så är jag inte det minsta förvånad och jag är inte på några sätt nöjd med vad han gjorde.. Men som tur var utförde herrarna inte så mycket skada som de kunde och det får vi alla vara tacksamma för. Enligt min mening så har dom gett sig av från Gotland, blivit dödade eller Gömmer sig och låtsas vara dödade för att vi ska låta dom vara. Men det spelar inte stor roll vad dom gör och inte gör. Bara dom inte kommer in och ska terrorisera Camarillan.

Men vart Black än är så finns det för tillfället ingen primogen för Toreador. Eftersom jag alltid såg ner på Blacks sätt att leda klanen och tyckte han gjorde fel alltför ofta så ska jag försöka ändra på den saken genom att rösta på mig själv som ny primogen. Jag gör inte mycket väsen av mig nu men som primogen så skulle jag möjligtvis kunna fokusera mera på problemen som angår Camarillan än vad jag gjort tidigare.
Om ingen absolut råvägrar att jag blir den nye primogenen så sätter jag in mig själv officiellt i början på nästa vecka. Tills dess får alla klagomål eller lyckönskningar till mig gå här eller genom privata medelanden, alternativt mail.

// Oleander/Konstnären
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 11:38 am

Alla bör bepansra sig och utnyttja alla sina resurser, när vi nu skall driva sabbaten bort från ön! Att Mandrake leder jakten är ett faktum, alla som kan gå med honom. Jag själv har nu stängt gränserna för sabbaten och vräkt dem från sina domäner.

Alla för Camarillan!

//Fursten
Sven Guldring
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 11:43 am

jag jagar redan tillsammans med mandrake och har även vapen ifall någon behöver sen när vi stormar sabbaten,
alla som vill följa med på jakten hör av er vi behöver alltid fler.

För Camarillan I Tiden!
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptysön aug 23, 2009 1:39 pm

Kedja, jag och 2 av mina ghouls letar runt i världen, ghoulsen under dag tid, vi under natt tid...
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptymån aug 24, 2009 2:56 pm

Herr Guldring har visat sig vara en sådan sympatisk person, så stödjer jag herrns utnämnande till ny furste...
OM Senechal Beautey ger sin tillåtelse. (Effektivt ger hon frivilligt sin Senechal/vicefurste titel åt herr Guldring, som blir furste till herr Vendstadt återvänder eller återfinns avliden.

Bråka ni om era Primogenposter, jag har ett förslag till er:
Utnämn den äldste och bästa taktikern till en ny titel: WARLORD; Krigsherre.
-Ignorera andra titlar som Primogen, Länsman och Furste. Krigsherrens enda uppgift är att kordinera vårt krig mot Sabbathen.
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptymån aug 24, 2009 3:16 pm

Beauty skrev:
Guldring kan bli bra som furste eftersom jag själv inte har så mycket tid över just nu...

Jag kommer ha svårt med tillgång till internet veckan som kommer har inte internet i lägenheten jag ska flytta till än och annars måste jag sitta på universitetet som jag inte kommer komma vettigt till föräns nästa vecka hör av er på min mobil om det händer nått jag absolut behöver veta!!!!

Som jag ser har redan Fröken Beauty "givit" sin tillåtelse.. Så är det eder till godo, Björnen.
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptymån aug 24, 2009 3:35 pm

Ta då titeln om ni har stake till det karl! Stå inte där och vela.

Och för att fortsätta min tes om Kindreds traditioner kontra naturligt urval: Om ni tar titeln, och behåller den när herr Vendstadt kommer tillbaka, då är den rättmätigen eder!
Furstetiteln tas med makt...
Makt tillskansas genom en kombination av dessa faktorer:
Tillräcklig fysisk styrka i en strid.
Tillräckligt mentalt skydd från påverkan.
Social och Politisk kompetens.
Folkets stöd. (Här missade Black grovt.)

När Sabbathen slagits tillbaka och civilisation återställts, så kankse jag skulle hålla en föreläsning om dette ämne på Elysium?
Toreadorer har inte ensamrätt på sociala arangemang, förstår ni. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Emptymån aug 24, 2009 4:04 pm

Era ord äro visa Björnen.. Jag ska ta dem med mig i minnet.

En föreläsning?.. Hmm.. Förträffligt, skulle vara mycket intressant av eder att, någon gång hålla i en sådan.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Call to Arms - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Call to Arms   Call to Arms - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Call to Arms
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: