Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Se hit gott folk. Kampen är över?

Gå ner 
+8
Beauty
Silversmeden
Fransesco. A
Gloria
Profeten
Guldring
Mandrake.
Gammelbjörnen
12 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 3:47 pm

Häromdagen skulle jag packa ner en del ömtåligt gods, och döm om min förvåning när min blick föll på följande annons bland papperet:
GA skrev:
Onsdagen den 19:e Augusti, Dagens Ris

Till Sune Abbot, präst som är utskickad av Ärkebiskopen. Du avlivade våran vackra Örn (även om den bitit mig i handen ett par gånger), du trängde undan det Svarta Mörkret (även om det tycktes kväva mig) och du tog Björkman ifrån mig. Men jag kommer inte att sakna honom. Men jag förlåter dig aldrig för att du tog Pekka med dig.
Må du förvandlas till damm.
/Calle
En kod!
Den avskyvärda Sabbathen har titlar som de tagit ifrån kyrkor av olika slag, och Arch Bishop och Bishop motsvarar ungefär Camarillans titlar Justicar och Archon. Med andra ord, några av de hårdaste djäfvlarna som vandrar på denna jord!
Det tycks mig som de tagit livet av Örn, Black och Björkman...


Eller tolkar jag in för mycket i medelandet? Hvad tycker ni, mitt herrskap?
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 5:09 pm

Jag trodde det var uppenbart..
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 6:21 pm

Hmm.. Ser så ut. Hur kan du vara så säker Mandrake?

Då är det bara Sabbaten kvar som vi behöver ta hand om. Har någon en statusrapport på hur sabbatens front ser ut?

(OOC: Vart är en Nosferatu när man behöver en? eller en spelledare?)
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 7:41 pm

För att sabbatens hierarki har titlar likt präst och ärkebiskop m.m. liksom Björnen sa... jag trodde alla visste det
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 8:20 pm

Det verkar som att jag blir förföljd av något, kan inte ge någon form av signalement på hur de ser ut.
Mandrake, giv mig ditt beskydd.
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 9:52 pm

Guldring, om du vill kan jag skicka 2 av mina ghouls att beskydda mig, dom är må hända inte starka, men dom kan slåss... Ibland... och dom kan bevaka dig dags tid om ett sabbats monster skulle dyka upp
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 10:18 pm

Mästare, Furste, Ni gör mig orolig. Är det något som följer Er? Om jag ändå kunde vara hos Er nu...
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptymån aug 24, 2009 11:01 pm

Profeten skrev:
Guldring, om du vill kan jag skicka 2 av mina ghouls att beskydda mig, dom är må hända inte starka, men dom kan slåss... Ibland... och dom kan bevaka dig dags tid om ett sabbats monster skulle dyka upp

Skulle vara högst generöst av dig, Profet.
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytis aug 25, 2009 6:52 am

Guldring skrev:
Det verkar som att jag blir förföljd av något, kan inte ge någon form av signalement på hur de ser ut.
Mandrake, giv mig ditt beskydd.

Som ni önskar furste, jag skll skydda eder
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytis aug 25, 2009 1:59 pm

Mandrake. Jag tror att ni döljer något.. Men det gör väll alla i en tid som denna..
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytis aug 25, 2009 5:53 pm

Vad har jag att dölja?
Till överst på sidan Gå ner
Silversmeden

Silversmeden


Antal inlägg : 16
Registreringsdatum : 09-07-21
Ålder : 28
Ort : Visby

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytis aug 25, 2009 6:33 pm

Fransesco. G skrev:
Mandrake. Jag tror att ni döljer något.. Men det gör väll alla i en tid som denna..

Det känns som vissa andra gör det. Bara för att du nämner det.
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytis aug 25, 2009 11:19 pm

Väääänta nu lite här... Varför i hela friden har Sabbathen tagit livet av precis dem som orsakade vårt inbördeskrig?!

Först var jag bara glad att herr Örn och pajasen Black var borta, men varför har i så fall Sabbathen gjort oss en tjänst?!














OOC: More mindfucking Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyons aug 26, 2009 12:03 am

Jag kan se det såhär: De har bragt de äldsta ur varje klan för att försvaga oss för en kommande attack..
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyons aug 26, 2009 9:58 am

oj vad det hänt mycket under dom få dagar jag vart utan internet..... jag känner att jag inte kan ta så stor del i detta just nu eftersom det är för mycket saker som händer har äntligen fått tag i internet på universitetet men kan nog bara sitta här på förmiddagarna eftersom jag är utsatt för nollning fast det är treviligt man lär känna nytt folk...
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyons aug 26, 2009 10:55 am

vi har ju Hunter, Björnen och Torpeden kvar...
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyons aug 26, 2009 1:38 pm

Det har gått ett smått rykte om att Alexander skulle vara i maskopi med Sabatten och planera att störta Camarillan.. Det avfärdade jag direkt.... men kan det stämma? Han försvann kort efter att det blev allmänt känt att Vargen (och pissmyran) var borta.. Kanske Rebell-Roger var hans informatör en stund och var sedan tvungen att bli avrättad för att inte spilla något till oss i Camarillan..


Snälla, någon..... hitta något bevis på att detta inte är sant...
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyons aug 26, 2009 1:52 pm

Rykte? Bevis? Det är du som är Nosferatu, Murvel. Ni är uppfödda på sådant.

Rent hypotetiskt så har jag sådan tilltro till Herr Vendstadts intellekt, att om han vore i maskopi med Sabbathen, så kunde han ha gjort ett betydligt bättre jobb än så här, eller hur?
Herr Guldring skrev:
Jag kan se det såhär: De har bragt de äldsta ur varje klan för att försvaga oss för en kommande attack.
Haha, ja de tog de äldsta, och lämnade oss. Som jag ser det så har de skrapat av rosten och dagrat stålet! Det, som jag sa, borde bevisa att Fursten inte är på deras sida.
Profeten skrev:
vi har ju Hunter, Björnen och Torpeden kvar...
Som sagt, de skrapade av möglet och hittade kvalité därunder.

Tack för edra lugnande ord, Furste Guldring.
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyons aug 26, 2009 11:36 pm

om Vi ska överleva denna strid borde vi enas, inte bråka sinsemellan om Ord...

//Uppfinnaren
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytor aug 27, 2009 1:34 pm

Jag förstår inte varför ni håller på som ni gör.. Bråka om oviktiga saker såsom vem som ska bestämma. Fast vad kan man förvänta sig av Camarillan.. Ni väntar i några dygn sedan sätter ni in en ny furste. tänk om den gamla kommer tillbaka. Vad händer med Guldring då?
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytor aug 27, 2009 3:25 pm

Fransesco. G skrev:
Jag förstår inte varför ni håller på som ni gör.. Bråka om oviktiga saker såsom vem som ska bestämma. Fast vad kan man förvänta sig av Camarillan.. Ni väntar i några dygn sedan sätter ni in en ny furste. tänk om den gamla kommer tillbaka. Vad händer med Guldring då?

Om Fransesco kunde läsa lite noggrannare skulle han se att Furste Guldring har gått med på att frivilligt avgå om Alexander kommer tillbaka, och eftersom att det var en av förutsättningarna till att han blev våran furste så räknas det som ett brott mot Camarillan om han inte avgår vid Alexanders återkommande.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptytor aug 27, 2009 6:03 pm

OOC

Mandrake. skrev:
Fransesco. G skrev:
Jag förstår inte varför ni håller på som ni gör.. Bråka om oviktiga saker såsom vem som ska bestämma. Fast vad kan man förvänta sig av Camarillan.. Ni väntar i några dygn sedan sätter ni in en ny furste. tänk om den gamla kommer tillbaka. Vad händer med Guldring då?

Om Fransesco kunde läsa lite noggrannare skulle han se att Furste Guldring har gått med på att frivilligt avgå om Alexander kommer tillbaka, och eftersom att det var en av förutsättningarna till att han blev våran furste så räknas det som ett brott mot Camarillan om han inte avgår vid Alexanders återkommande.

Gammelbjörnen påpekade det väldigt vist på en annan tråd.

Furstetiteln tas med makt...
Makt tillskansas genom en kombination av dessa faktorer:
Tillräcklig fysisk styrka i en strid.
Tillräckligt mentalt skydd från påverkan.
Social och Politisk kompetens.
Folkets stöd. (Här missade Black grovt.)


Så om Alexander återvänder så finns ju alternativet att Guldring kanske kan behålla Furstetiteln om han har vad som krävs.

Däremot så finns en liten faktor glömd.
Folkets stöd behövs enbart om man inte är mäktig nog att kräva sin rätt ensam.
Black var en liten vekling som enbart kunde gömma sig bakom murar och dra in på det blod andra vampyre fick i hopp om att hålla dem svaga nog att inte göra uppror.
Till överst på sidan Gå ner
Torpeden

Torpeden


Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 09-07-14

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyfre aug 28, 2009 3:32 am

hej ja tycker det låter för enkelt att Örn Black och Peka och kanske rent av Lars Stenberg skulle bragts om sina oliv i ett svep
kan vara en krigs list från deras sida komihåg talesättet djävulens bästa trick var att påstå att han inte fanns
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyfre aug 28, 2009 9:25 am

Läs meddelandet igen: "Men jag förlåter dig aldrig för att du tog Pekka med dig."
Tog Pekka med dig...Han kan mycket väl ännu vara i olivet.
Detta är dock bara mina tankar om saken.
Till överst på sidan Gå ner
Torpeden

Torpeden


Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 09-07-14

Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Emptyfre aug 28, 2009 3:16 pm

folk kan skriva vad som hälst något käns inte rätt dom är typerna har överlvet på tok för länge för att bara tas ut vid första bästa sabbat assault..
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Se hit gott folk. Kampen är över? Empty
InläggRubrik: Sv: Se hit gott folk. Kampen är över?   Se hit gott folk. Kampen är över? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Se hit gott folk. Kampen är över?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: