Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ett oroväckande besked

Gå ner 
+5
Mandrake.
Förgöraren
Hackern
Torpeden
Guldring
9 posters
FörfattareMeddelande
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptymån aug 31, 2009 9:04 pm

Denna dag anlände en stor trälåda till mitt tillhåll. Innehållet i lådan var av minst sagt av oroväckande slag. I denna fann jag Den Yngstas kropp, styckad i bitar. Det var dock inte allt denna låda innehöll..

Den innehöll också en lapp med texten: "Vi börjar med de yngsta och arbetar oss upp till de äldsta"

Som nog flera av er nu redan har förstått, är detta ingen tomt hot utan af riktig vara.
Vi måste nu ta reda på vem det är som har bragt Den Yngsta och skydda oss själva. Innan fler av oss tas ifrån olivet, vi måste hålla ihop.
Ingen får längre vistas utan närvaron av någon annan ur släktet, vi får inte låta den som nu gjorde det att lyckas igen.

Vi måste handla nu! Bepansra eder, skaffa alla tillgängliga vapen som går att finna. (OOC: Alla förslag är välkomna!)

Vi har inte tid att sörja Den Yngsta för tillfället, men när lugnet är återställt kan vi göra detta.

//Herr. Sven Guldring
Furste af Gotland
Till överst på sidan Gå ner
Torpeden

Torpeden


Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 09-07-14

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptymån aug 31, 2009 9:31 pm

aj som fan
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptymån aug 31, 2009 9:43 pm

OOC: hahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahha xD Den yngste blev skit ägd xD

In char: Riiiiight.... Säg till ifall du behöver kameror/larm, jag kan nog ordna fram det på något vänster ifall du känner dig rädd
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptymån aug 31, 2009 10:40 pm

nu börjar det.... alla som har vapen och/eller kan slåss skall via pm anmäla sig till mig och vi ska sedan skapa en försvars styrka.
vi måste stå enade mot alla fiender interna och externa. om någon vill ha ökat skydd så säg till mig jag kommer att fixa fram vapen tillsammans med gangstern och troligtvis extra ghouls och sådant för dom som behöver.

Jag föreslår också att någon förslagsvis hackern och/eller murvel håller koll på allas plats och att alla alltid har vakter och sällskap med sig. vid behov finns det skyddad lokal i klinte hos profeten och mig, eller om man promt vill ha skydd i stan kan jag bo på terra nova kontakta mig för mer information om beskydd och vapen införskaffning.

Jag föreslår även att fler borde få tillåtelse att göra ghouls att skydda sig med samt i vissa fall childs speciellt vi Brujah samt Gangrel då vi behöver dessa mycket och många.


//Förgöraren
Krigsherre, samt vice furste över gotland

PS. Till Hackern: k4n е f1x4 fr4m £1t3 h1gh t3(h $h1t t1££ m3j m4nn3n j4g b3höv3r två µpp$ättn1ng4r k4m3r4$ 0(h £4rm $4mt £1t3 4v v4rj3 е v3t Wink Ð3 här 3 jµ 1nt3 för$t4 gång3n v1 gör $ånt här Wink DS.

OOC: som förslag kanske ge mej och gangstern fria tyglar med vapen smuggling då kan vi få hit en jävla massa saker Very Happy samt att vissa får göra fler ghouls och childs för brujahs och gangrel som kan slåss. (och alla andra oxå såklart men vi kan slåss ``bäst´´ afro )
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 6:56 am

Jag Skulle gärna hjälpa Dig förgöraren, men jag stannar Vid Furste Guldrings sida
Till överst på sidan Gå ner
Blod

Blod


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 28
Ort : Visby

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 3:07 pm

Jag hjälper till så gott jag kan om jag kan få Profeten/Uppfinnarens tillåtelse.
OOC: Jag kanske inte är till så stor hjälp. jag är bara en simpel ghoul med 2 pistoler...
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 4:20 pm

Blod skrev:
Jag hjälper till så gott jag kan om jag kan få Profeten/Uppfinnarens tillåtelse.
OOC: Jag kanske inte är till så stor hjälp. jag är bara en simpel ghoul med 2 pistoler...

OOC: Två pistoler har sina fördelar.
Skaffa silverkulor för säkerhets skull.

Dessutom inom Camarillan är Ghouls mera värderade än Caitiffs.
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 4:27 pm

Alexander_Vendstadt skrev:
Dessutom inom Camarillan är Ghouls mera värderade än Caitiffs.


Det stämmer inte helt i detta fall då länsmanen(jag själv) och skarprättaren är öppet Catiff
Till överst på sidan Gå ner
Blod

Blod


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 28
Ort : Visby

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 4:49 pm

[quote="Alexander_Vendstadt"]

OOC: Två pistoler har sina fördelar.
Skaffa silverkulor för säkerhets skull.

Jag skaffar gärna silverkulor. Vet bara inte från vem... Kan snacka med Förgöraren eller Gangstern, men Gangstern står jag redan i skuld till. Dessutom är väl inte silverkulor helt gratis...
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 5:17 pm

OOC: Råna en guldsmed. ;P
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 5:18 pm

Mandrake. skrev:
Alexander_Vendstadt skrev:
Dessutom inom Camarillan är Ghouls mera värderade än Caitiffs.


Det stämmer inte helt i detta fall då länsmanen(jag själv) och skarprättaren är öppet Catiff

OOC: Låt inte Gammelbjörnen få reda på det då han har lite bestämda åsikter om saken.
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 5:59 pm

Förgöraren skrev:
PS. Till Hackern: k4n е f1x4 fr4m £1t3 h1gh t3(h $h1t t1££ m3j m4nn3n j4g b3höv3r två µpp$ättn1ng4r k4m3r4$ 0(h £4rm $4mt £1t3 4v v4rj3 е v3t Wink Ð3 här 3 jµ 1nt3 för$t4 gång3n v1 gör $ånt här Wink DS.

Sur3 th1n' Förgör4r3n, k4n s3 1f4LL j4g k4n få t4g 1 4LLt. Sk4 j4g r1gg4 upp 4LLt 0ckzå? zå d3t bL1r l1t3 sn34ky?

OOC:
Alexander_Vendstadt skrev:
OOC: Råna en guldsmed. ;P
Eller en viss Ventrue vid namn Silversmeden xD
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 6:27 pm

Förgöraren skrev:
Jag föreslår också att någon förslagsvis hackern och/eller murvel håller koll på allas plats och att alla alltid har vakter och sällskap med sig. vid behov finns det skyddad lokal i klinte hos profeten och mig, eller om man promt vill ha skydd i stan kan jag bo på terra nova kontakta mig för mer information om beskydd och vapen införskaffning.

Jag föreslår även att fler borde få tillåtelse att göra ghouls att skydda sig med samt i vissa fall childs speciellt vi Brujah samt Gangrel då vi behöver dessa mycket och många.

Vore det i sådant fall inte bra med fler Nosferatus som kan hålla koll på fler platser?
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 7:34 pm

Murvel skrev:


Vore det i sådant fall inte bra med fler Nosferatus som kan hålla koll på fler platser?

jo kanske det med vi får se hur det blir...

blod om du vill ha nått så fråga Wink


till hackern: 0|{3j br4 j49 $|{4 |{0££4 hµr Ð37 b£1r


//Förgöraren
Krigsherre samt vice furste över gotland.
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 8:38 pm

J40
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptytis sep 01, 2009 9:39 pm

Vilken chock jag fick mitt child dödat!!!!! nu måste det göras nått absolut helt chockad....

Behöver ni hjälp med nått säg till mig (alltså nått jag kan)


Off:Har internet nu sitter på universitetsbiblioteket....
Till överst på sidan Gå ner
Blod

Blod


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 28
Ort : Visby

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptyons sep 02, 2009 7:50 am

Nån som hjälper till att råna en guldsmed om nått sånt skulle ske?
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptyons sep 02, 2009 8:43 am

Alexander_Vendstadt skrev:
Mandrake. skrev:
Alexander_Vendstadt skrev:
Dessutom inom Camarillan är Ghouls mera värderade än Caitiffs.


Det stämmer inte helt i detta fall då länsmanen(jag själv) och skarprättaren är öppet Catiff

OOC: Låt inte Gammelbjörnen få reda på det då han har lite bestämda åsikter om saken.

Alla vet om det, även han... han är väldigt kritisk till det men går motvilligt med på det om jag inte mins helt fel
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptyons sep 02, 2009 9:35 am

Blod skrev:
Nån som hjälper till att råna en guldsmed om nått sånt skulle ske?

Varför råna en guldsmed när det redan finns en Silversmed som lätt kan skaffa fram det du behöver?
Väck inte mer uppärksamhet än vad du måste!
Till överst på sidan Gå ner
Blod

Blod


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 28
Ort : Visby

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptyons sep 02, 2009 11:56 am

Ok, jag ska fråga silversmed.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptyons sep 02, 2009 1:43 pm

Förgöraren skrev:
Jag föreslår även att fler borde få tillåtelse att göra ghouls att skydda sig med samt i vissa fall childs speciellt vi Brujah samt Gangrel då vi behöver dessa mycket och många.

OOC: Visserligen är det upp till Guldring men kom ihåg att när den del klaner växer sig större än andra så börjar alltid de mindre få kalla fötter.
Anar att maktövertaganden och Coup D'etat ligger nära Vampyrers natur.
Så det intressante är vad Gulring säger om saken.
Hur blir det Guldring? Kommer ditt hus vaktas av Brujahs numera?
Och vad händer när Sabbat och Varulvsproblemet är löst? Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Emptyons sep 02, 2009 2:19 pm

OOC: Just nu vet jag inte riktigt hur läget ser ut men vi får diskutera detta i kväll(skrivet: 2/9-09). Hur många vissa klaner redan har osv..
Beslut ska tas, men när? o.O
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ett oroväckande besked Empty
InläggRubrik: Sv: Ett oroväckande besked   Ett oroväckande besked Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ett oroväckande besked
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: