Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Glorias Protest

Gå ner 
+6
Hackern
SpeledarenOskar
Profeten
Murvel
Förgöraren
Gloria
10 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 6:18 pm

Jag ska försöka hålla mig sansad.
Det Ni gjort mot Fransesco Giovanni är inte rätt någonstans. Ge honom till varulvarna och sedan bara lämna honom där?

Jag tror inte att vårt Giovanniproblem försvinner så lätt. De skickar säkert en ny, eller så hamnar vi i krig med dem. Är det vad vi behöver nu? Behöver vi fler fiender att slåss mot? Räcker det inte med de vi redan har? Och om jag har uppfattat det rätt så kommer även varulvarna att bli arga.

Vad är det som gör Lojsta hed så viktig att vi skaffar oss två nya fiendegrupper och i vissa fall, förlorar en vän?

Jag kan inte se logiken. Om ni har en riktigt bra anledning till att behålla heden, så säg den.

/Gloria
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 6:36 pm

VAD I HELVETE!? det vi gör mot giovannin måhända inte är så trevligt men han skulle göra desamma med nån av oss!
HEDEN ÄR INTE VÅR!!! JAG GAV TILLBAKA DEN!!

jag tror att du tycker lite för mycket om giovannin... det kanske är bra att ni inte längre är på ön.. för allas säkerhet.

//Förgöraren
Krigsherre samt vice furste över gotland
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 7:01 pm

Jag menade inte att göra någon arg, Förgöraren.
Och att heden var tillbakalämnad hade tydligen gått mig förbi. Så slipper vi varulvarnas vrede.

Men för att återgå till det andra. Vill vi att klanen Giovanni sänder en ny, okänd typ, som vi inte alls har koll på eller kanske till och med få dem som fiender?

Hur skulle vi reagera om de gjorde detta mot någon av oss?

Det är sant att jag förmodligen tycker om Fransesco lite för mycket, men det säger inte att jag gillar klanen Giovanni eller att min lojalitet till Guldring och Camarillan försvagas.
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 7:10 pm

Gloria skrev:
Jag menade inte att göra någon arg, Förgöraren.
Och att heden var tillbakalämnad hade tydligen gått mig förbi. Så slipper vi varulvarnas vrede.

Men för att återgå till det andra. Vill vi att klanen Giovanni sänder en ny, okänd typ, som vi inte alls har koll på eller kanske till och med få dem som fiender?

Hur skulle vi reagera om de gjorde detta mot någon av oss?

Det är sant att jag förmodligen tycker om Fransesco lite för mycket, men det säger inte att jag gillar klanen Giovanni eller att min lojalitet till Guldring och Camarillan försvagas.


Giovanni (klanen) kommer inte göra något.. Det diskuterades på mötet och vi vet med högsta sannolikhet att dom inte ens bryr sig om Fransesco.

Irrelevant hur vi skulle reagera om dom gjorde så mot en av våra - Vi skulle aldrig skicka dit någon.
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 7:14 pm

Även om dom inte bryr sig om Fransesco så bryr dom sig förmodligen om den här kyrkan dom vill ha.

Så jag håller mig till min teori om att vi kommer att få hit en ny Giovanni. En vi inte har koll på, en som kanske blir farligare för oss. Fransesco har vi i alla fall någon koll på.
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 10:44 pm

Själv ser jag inget Dåligt i något av att lämna bort honom, mer än att Geovanni bestämmer sig för att döda oss... Men Varför Ge bort en Vän, och en Resurs för cammarillan? Vi skulle kanske behöva honom, I framtiden, kom ihåg att Fransesco inte var särskilt stark, men om vi får hit några Mäktiga eller starka Geovanni har vi ett problem...
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 10:48 pm

Gotland är en del av Camarillan och kommer aldrig att bli en del av Giovanni. Vi har kämpat hårt för det vi har och kommer inte att dela det med en fristående klan. Om Giovanni önskar krig skall vi krossa dem likt vi kommer att krossa sabbaten.
Herr Guldring, en ghoul är sin herres röst, arm och ögon, har ni ändrat inställning om Giovannifrågan? I så fall undrar jag varför inte Primogenen underrättades först?
-Nicholas Hunter, Primogen av Tremere
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 03, 2009 11:20 pm

Jag har tagit mig för stora friheter, Mr Hunter. Guldring kände inte till detta och får straffa mig senare om det skulle behövas.
Detta är mina personliga åsikter. Men jag måste erkänna att jag gått för långt. Men jag tackar Er, jag började oroa mig när ingen annan klagade på en ghouls som tog sig ton, även om det är Furstens.
Det bor för mycket mänsklighet i en ghoul, det är dessa som stör min underlydnad.
Jag ber åter om ursäkt för min framfusighet. Jag drar mig tillbaka i denna fråga, om ingen har några frågor.

/Gloria
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyfre sep 04, 2009 11:38 am

Stop whinig plz
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyfre sep 04, 2009 12:01 pm

OOC: Giovannin är inte av Camarillan därför var han en rsurs som gick att uttnyttja och med lätthet offras.

Däremot att ge tillbaka heden är ett tecken på svaghet.
Illa att Camarillan på Gotland inte klarar av att hålla hela ön utan överlåter delar till de som inte är av släktet.
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptymån sep 07, 2009 6:50 pm

Ha ha, lilla fröken Gloria visar med sin underdånighet än en gång att hon är klart värdig att bli en av oss. Jag förutspår att hon kommer bli en vis och mäktig Ventrue en vacker natt. Fröken vet väl sin plats. Att fröken vågade prata bredvid sin herre visar på stort mod i detta fall. Dessvärre så har hon på grund av sin ringa ålder ingen aning av vad för gallimatias hon pratar. Herr Fransesco var ingen "resurs" för Camarillan. Hans spök-krafter var ingenting vi behövde, om han nu ens talade sanning en sekund.
Herr Profeten talar likaså galenskaper. "Vän"? "Bli dödade av Giovanni"? Rent nonsens! Klan Goivanni har givetvis räknat med att förlora honom! De skulle aldrig "hämnas" en ersättningsbar vara. Det är snarare så att de kommer ta sig friheter ifall han återvänder levande till Italien!

Hackern: 570p 1n73Rph34r!n6 iI\I 0ur (0n\/3r547!0n !!!1!!1!one


OOC: Jag tänker ignorera "Alexanders" post om svaghet, eftersom han inte finns. Desseutom är det dårskap att inbilla sig att Camarillan är övermäktigt. Tecknet på svaget är i det här fallet korrekt, vi är svagare än dom!
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptymån sep 07, 2009 6:59 pm

5U|23 7H1n6 0L|}71M3|2
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytis sep 08, 2009 12:11 pm

Jag hoppas att Gammelbjörnen slutar förakta mig inom någon framtid, nu när jag lämnat Geovanni och gått med i Camarillan.
Jag inser vilka fel jag har gjort och jag är redo att börja om för det besta för Camarillan.
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytis sep 08, 2009 7:10 pm

bra mycket bra Herr.Fransesco jag välkomnar er in i camarillan.

//Förgöraren
Krigsherre och vicefurste över gotland
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyons sep 09, 2009 9:47 am

Jag tackar er Förgöraren. Mitt namn är nu Fransesco. Andolini. Vilket var namnet jag hade innan Geovanni.
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyons sep 09, 2009 12:21 pm

Jag känner min plats och kommer inte att göra om detta misstag någonsin igen. Anledningen till att det hände är dessa mänskliga känslor en ghoul dock har kvar, trots lång tid. Min okunskap om vad som händer där hemma gjorde mig oförsiktig, jag får koncentrera mig på vad som händer här.
Det är sant att Ni är betydligt äldre än mig Gammelbjörn, men jag är faktsikt äldre än många av vampyrerna på Gotland.
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyons sep 09, 2009 3:40 pm

dock med ålder tillkommer ingen makt bland ghouls, en ghoul har blott den makt sin herre kan ge henne, vilket visst i ditt fall kan vara en hel del nu när du är furstens ghoul, men du är likväl en ghoul.
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyons sep 09, 2009 5:04 pm

Jag är medveten om detta.
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 10, 2009 4:03 pm

Fransesco skrev:
Jag hoppas att Gammelbjörnen slutar förakta mig inom någon framtid, nu när jag lämnat Geovanni och gått med i Camarillan.
Jag inser vilka fel jag har gjort och jag är redo att börja om för det besta för Camarillan.
Ha ha ha ha HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!
Och det ska vi tro på?!
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyfre sep 11, 2009 2:50 pm

Eftersom VÅRAN furste har gått med på det. Så kanske du också borde gå med på det.
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptyfre sep 11, 2009 3:42 pm

OOC: Kallar du dig Klan Giovanni eller Klan Andolini?
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptylör sep 12, 2009 5:27 pm

OOC: Nu är jag av klan Andolini. I Camarillan
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytis sep 15, 2009 12:39 am

<snip>
Fransesco skrev:
gått med på det
Läs mitt inlägg igen, spagettisörplare.
Jag. Mistrodde. Din. Ånger.
Jag sade inget om att jag inte "gått med på det". Har fursten godkänt det så har han.




OOC: Jamen välkommen till Camarillan då! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytis sep 15, 2009 9:08 am

Jag hoppas, vi kan lägga allt gammalt skit bakom oss. Sen försöka börja om pånytt?
Till överst på sidan Gå ner
Gloria

Gloria


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-07-26
Ålder : 36
Ort : Okänd

Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Emptytor sep 17, 2009 4:31 pm

Jag hälsar Er, Fransesco Andolini, varmt välkommen till oss.
Det gör mig mycket glad att få se Er lämna Giovanni för Camarillan.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Glorias Protest Empty
InläggRubrik: Sv: Glorias Protest   Glorias Protest Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Glorias Protest
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: