Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Andolini...

Gå ner 
+6
Guldring
Beauty
Murvel
Fransesco. A
Hackern
Förgöraren
10 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 9:02 pm

Gloria skrev:
En formskiftare? Var kommer detta ifrån? Vad är det Ni sett min bästa Murvel?

Jag talar om en Tzimisce som Förgöraren har sett! Läser ni inte ordentligt? Vi måste hitta Sabbaten's tillhåll så fort vi kan och anfalla! Jag ska sätta min Ghoul på att förfölja sopbilar från och med nu så vi hittar deras tillhåll!
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 9:06 pm

Vart ska vi anfalla? Ska inte Krigsherren ta hand om anfallen?! Vet vi ens vart dessa formskiftare befinner sig? Jag tvivlar på att Fransesco är något annat än en Andolini(Giovanni)..
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 9:07 pm

Gör allt som leder oss till sabbaten
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 9:07 pm

Guldring skrev:
Vart ska vi anfalla? Ska inte Krigsherren ta hand om anfallen?! Vet vi ens vart dessa formskiftare befinner sig? Jag tvivlar på att Fransesco är något annat än en Andolini(Giovanni)..

Minns du inget av vårat möte, Ärade Furste? Sopbilarna! Min Ghoul ska förfölja dom tills vi hittar Sabbatens tillhåll.
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 9:14 pm

Jag minns klart det förra mötet Murvel, sätt din ghoul på sopbilshämtningen och få fram fakta. Det har tagit för lång tid redan, sabbaten är fortfarande kvar på ön. Vi måste bara få fram vart de har sina tillhåll
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 9:43 pm

Borde inte någon med Auspex kunna ta reda på vilken klan Ando är av?
Till överst på sidan Gå ner
Yxan




Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 09-08-18
Ålder : 33
Ort : Visby

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 10:21 pm

Å min mästares vägnar ursäktar jag att han inte kan kontakta er. Han har lämnat er ett meddelande. Det lyder som följande...

"Tzimitzien har funnit ett sätt att kammouflera sin aura från Auspex... Jag flyr just nu från hans lakejer. Vet att profeten inte är hemma men inte om han olever eller ej. Hoppas alla inser vilken fara detta är. Det finns en möjlighet att den sanne Andolini finns kvar på ön vid oliv. Jag ska göra allt i min makt för att döda Timizien. Jag meddelar om jag lyckas men hoppas ej på för mycket.
Börja gärna med ett annfall mot sabbaten jag hoppas att ni hittar deras bas innan jag dör...


//Förgöraren Krigsherre samt vice furste av Gotland

(H@çk€nr: þµ må§t€ h¡tt@ €n §@k åt m€j... @££@ böçk€r 0çh £¡kn@nþ€ 0m €n b0k §0m k@££@§ N€çr0n0m¡ç0n §n䣣@ §k¥nþ@ þ€j. PS P€þ0b€@r £¡v€§ 0n DS.)"


(OOC: My first post xD)
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 10:25 pm

1´|_|_ d0 |\/|'/ b3s7
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 11:07 pm

Nej nu jävlar i helvete!
Murvel skrev:
Minns du inget av vårat möte, Ärade Furste? Sopbilarna! Min Ghoul ska förfölja dom tills vi hittar Sabbatens tillhåll.
Minns du själv inget av mötet din fördömda byfåne?!
JAG tog kontroll över sopåkarnas rutter för att spana efter Sabbathen!
MINA kontakter spanar efter allmänna tecken på en invasion, inte enstaka formskiftare!
Du, murvel, bör passa dig jävligt noga innan du så osmidigt beordrar fursten att jaga efter mina skyddslingar, som om det skulle leda till något sabbath-tillhåll med en stor skylt där det står "kom och ta oss".
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 11:10 pm

Gammelbjörnen skrev:
Nej nu jävlar i helvete!
Murvel skrev:
Minns du inget av vårat möte, Ärade Furste? Sopbilarna! Min Ghoul ska förfölja dom tills vi hittar Sabbatens tillhåll.
Minns du själv inget av mötet din fördömda byfåne?!
JAG tog kontroll över sopåkarnas rutter för att spana efter Sabbathen!
MINA kontakter spanar efter allmänna tecken på en invasion, inte enstaka formskiftare!
Du, murvel, bör passa dig jävligt noga innan du så osmidigt beordrar fursten att jaga efter mina skyddslingar, som om det skulle leda till något sabbath-tillhåll med en stor skylt där det står "kom och ta oss".

Jag måste ha blandat ihop allting. Jag ursäktar djupast för mitt missförstånd.
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 11:11 pm

*mutter*mutter* om han nu kommer ihåg så fel så kanske det är är han som är den utbytta...






OOC: Hej, hoppas ni inte tror att jag är arg på något vis, det är In Character alltihop Smile
Till överst på sidan Gå ner
Murvel

Murvel


Antal inlägg : 61
Registreringsdatum : 09-07-24
Ålder : 33
Ort : Bäl

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 11:13 pm

Gammelbjörnen skrev:
OOC: Hej, hoppas ni inte tror att jag är arg på något vis, det är In Character alltihop Smile


OOC: Jag hoppades verkligen att det var så. Du spelar din roll väldigt bra xD
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons sep 30, 2009 11:14 pm

OOC: 15 års erfarenhet av rollspel... Wink
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptytor okt 01, 2009 10:13 pm

På tal om sophämtningen, är allt på plats och redo att...splittra banden mellan liv och död för vissa. Om Björnen förstår vad jag syftar på.

Inget utöver det vanliga att ta upp?
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyfre okt 02, 2009 12:09 pm

Allt är redo, ärade furste! Säg bara till så tar jag och plockar upp samtliga krigslämpade och sveper gotland rent med tand, blad och mod! Och dom därna nya skjutvapnena...
Håll er redo att städa upp det enorma maskeradbrottet bara, så ska allt gå som det brukar... till vår fördel.

OOC: vet dock ej hur långt våra karaktärer har kommit? Speleldningen verkar gilla tanken på strid, men inte villiga att ta konsekvenserna när en grupp stridsglada nördar börjar rollspela fullt krig?

Citat :
Borde inte någon med Auspex kunna ta reda på vilken klan Ando är av?
Med auspex kan man se på vad folk är på för humor, och det är svårt att se om någon ljuger. "Haha-jag-är-en-tzimisce-men-utklädd-till-giovanni" är inte direkt en känsla på samma sätt som "glad" "arg" eller "avundsjuk".
För er som läser överkursen i vampire, så kan man ju såklart se om någon har begått amaranth, men det är ju inte särskilt vanligt ens i sabbaten.
Och Tzimisce (min favvoklan) kan faktsikt med en auspex-vicissitude kombodisciplin kammoflera sin aura. study

PS, hur stavas kammoflera?? Kamouflage heter det ju...
Till överst på sidan Gå ner
Alexander_Vendstadt

Alexander_Vendstadt


Antal inlägg : 63
Registreringsdatum : 09-08-03
Ålder : 43

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptymån okt 05, 2009 5:15 am

OOC:

Om nu Gloria skrek så trevli... err.. väldigt. Så kan ju Andolinialltid bita en annan Ghoul.
Inget blodsband blir det då.
Och ingen skulle väl ha någonting emot att låna ut sin Ghoul för en sådan sak... Wink

Och det stavas kamouflera
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons okt 14, 2009 2:51 pm

Andolini ha brutit mot maskeraden Han måste fångas in och föras framför vår furste. GENAST! i egenskap av vice furste och krigsherre beordrar jag Andolini att rapportera in till mej eller guldring snarast.


//förgöraren

(OOC: kolla tidnings saken)
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons okt 14, 2009 4:27 pm

Citat :
Han måste fångas in och föras framför vår furste. GENAST! i egenskap av vice furste och krigsherre beordrar jag Andolini att rapportera in till mej eller guldring snarast.

Been there done that. Det är lugnt, jag fixade det.
Now say thanks or gtfo
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyons okt 14, 2009 4:35 pm

ok thx explain over pm plz

//förgöraren
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Emptyfre okt 16, 2009 11:55 am

Se där, se där. Har man bara lite tålamod så försvinner folk man inte gillar. Twisted Evil

Bye, bye, mr Andolini!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Andolini... - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Andolini...   Andolini... - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Andolini...
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: