Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Tidningsartiklar

Gå ner 
FörfattareMeddelande
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptysön jul 19, 2009 2:43 am

Lördagen den 18:e Juli 2009

Mordbrand i Själsö
Det var vid sjutiden under fredagskvällen som flera personer Själsö kunde bevittna svart rök stiga upp mot himlen. Vid närmare observation kunde man till sin förskräckelse upptäcka att det var en av de flotta strandhusen som stod i ljusan låga. Trots att brandkår tillkallades ögonblickligen och anlände till platsen inom loppet av femton minuter kunde huset inte räddas. Den vackra träbyggnaden med anor till 20-talet, brann ner till grunden. Ingen person, skall enligt brandmyndigheten ha kommit till skada. Men allmänheten uppmanades att hålla sig inomhus för att undvika den kraftiga rök som utvecklades och drog in över ön av den starka västliga vinden.
Sedan brandkåren känt den starka lukten av bensin på platsen tillkallades polis som snart kunde verkställa att branden var anlagd. Vid utfrågning av grannskapet har man lyckats fastställa att tre misstänkta personer rörde sig i husets omgivning ungefär 30 minuter innan branden startade. Polismakten har deras signalement och har påbörjat en undersökning av ärendet.
Ägaren av fastigheten Sven Guldring har inte kunnat nås för kommentar, men skall enligt hans sekreterare vara djupt chockad.


Ökad våld i Visby

Under fredagsnatten skedde ett stort antal bråk och starka våldsamheter på stadens gator. Polis fick ingripa vi minst ett tjugotal tillfällen och ett stort antal personer fick föras till lasarettet för akutvård. Fyra personer kom till akutmottagningen med livshotande skador.
Dessutom utsattes flera av stadens krogar för skadegörelse. Fönster krossades och möbler tillhörandes uteserveringar slogs sönder. Skadorna uppskattas omfatta omkring 200.000 kronor. Polisen har anhållit de skyldiga för samtliga kriminella dåd.

Utgrävning på Lojsta hed
Nyligen upptäcktes en hittills okänd fornlämning på Lojsta hed. Arkeologer och historiker från Gotlands Fornsal har fastställt den till att vara en grav till en rik bonde från tidigare äldre bronsåldern. Under veckan som kommer skall en utgrävning påbörjas av graven, arbetet antas fortsätta under hösten som kommer. Protester mot utgrävningen har lämnats av markägaren och folk som bor i omgivningen. De anser att man stör gravfriden och området skall också vara viktig betesmark för traktens lammuppfödare.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptysön aug 09, 2009 5:36 am

Brand i Gråbo

Det var under fredag förmiddag som boende i slumområdet Gråbo i Visby stad som brand rapporterades i en lägenhet i stadsdelens kärna. Brandkår och Ambulans tillkallades omedelbart men hade svårt att komma fram på grund av blockerade utrymningsvägar med mera. Släckningsarbetet försvårades av angrepp och trakasserier mot räddningsverkets personal utav stadsdelens boende. Polis fick tillkallas för att skydda brandmännen och skingra den uppretade folkmassan. På grund av de svåra omständigheterna kunde inte lägenheten räddas, men på grund av brandmännens heroiska insatser lyckades man efter någon timmas tid hindra elden från att sprida sig.
I resterna av lägenheten kunde två svårt brända manslik grävas fram.
Inga andra personer kom till skada, men fem personer fördes till polisstationen anhållna för våld mot tjänsteman.
Polisen misstänker inte mordbrand och räddningsverkets utredning tyder mer åt att ett elfel orsakade branden.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptytor aug 13, 2009 4:34 am

MCGÄNGSTRID I ÖSTERBY

Det var på onsdagskvällen som flera personer boendes utanför industriområdet Österby vid Visby stad kunde höra åtskilliga skott avlossas från en lagerlokal nära slitevägen. Polis tillkallades, men trots ett stort pådrag kunde man inte få situationen under kontroll utan mcgängen som tros vara relaterade till Hells Angels och Bandidos kunde lämna platsen med egna medel.
Två poliser sårades lindrigt och sex personer tillhörandes de kriminella gängen hittades döda vid platsen. Ingen annan person kom till skada men en lagerlokal i området totalförstördes och en äng i närheten sattes i brand. Räddningstjänsten tillkallades och fick snabbt situationen under kontroll.
Länspolismästaren gjorde ett uttalande strax efter händelsen med inriktning på att man skall ta hårdare tag mot den organiserade brottsligheten.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptyons aug 19, 2009 6:23 pm

Tisdagen den 18:e Augusti Under Personligt

Käre Roger. Du har alltid varit en stor rebell. Det är synd att du skall tas ifrån oss så tidigt för att åka på din sabbatsmånad. Vi kommer att sakna dig men förhoppningsvis får du snart möta hela ditt gamla gäng.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptyons aug 19, 2009 6:34 pm

Onsdagen den 19:e Augusti, Dagens Ris

Till Sune Abbot, präst som är utskickad av Ärkebiskopen. Du avlivade våran vackra Örn (även om den bitit mig i handen ett par gånger), du trängde undan det Svarta Mörkret (även om det tycktes kväva mig) och du tog Björkman ifrån mig. Men jag kommer inte att sakna honom. Men jag förlåter dig aldrig för att du tog Pekka med dig.
Må du förvandlas till damm.
/Calle
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptyons sep 02, 2009 3:00 pm

Onsdagen den 2:a september. Pryder hela framsidan på både GA och GT:

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptysön okt 04, 2009 5:13 pm

Måndagen den 5:e Oktober

Gängkrig i Terra Nova
Under söndagen körde en skåpbil in i ett hus i det förslummande bostadsområdet Terra Nova. Föraren dödades ögonblickligen och en beväpnad man gav sig in i huset. Inom ett fåtal minuter anlände ytterligare två svarta skåpbilar som innehöll ett tiotal beväpnade och maskerade män. Dessa besköt huset med automatvapen och plundrade det på flera värdesaker. Innan polis hann anlända till platsen hade samtliga förövare hunnit lämna platsen. Inga boende personer kom till skada men ett hundratal personer chockades svårt. Skador för uppemot 80.000 kronor rapporterades på hus i grannskapet.
Polisen rubricerar dådet som ett gängkrig och har för närvarande inte arresterat någon men har goda misstankar om förvarnas identiteter.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptymån okt 12, 2009 12:05 pm

Måndagen den 12:e oktober.

Under Personligt:

"jag måste säga att tiden jag varit på ön har varit trevlig och lOvande men det finns aLltid Ett slut på Allt roligt. Jag har kallats mycket i deN lilla tiD av mitt liv som gått. knarkarE, spelaRe, dramatisk. Men aldrig någonsin har någon trÄffat mig så Rätt på spiken som de jag vill kalla miNa vänner här på gotland. jag är och förblir en konstnär nU och för alltid. jag hoppas jag inspIrerat folk tillräckligt mycket för att göra ett tillräckligt stort iNtryck och jag Tror att i slutändan kommEr det inte finnas Mycket kvar av ensliga lördagar. dEt är dock en lång väg dit så passa era ryggar. nu rör jag på mig ut i europa.

// Elijah"
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptyons okt 14, 2009 2:31 pm

14:e Oktober

MORDDRAMA PÅ VISBY HOTELL
Under senaste natten inträffade en blodig och omskakande historia på det luxuösa Visby Hotell. En städerska hittades mördad i sitt eget blod på ett hotellrum och förövaren flydde ut våldsamt ut i natten.
Det hela började med att en säkerhetsvakt upptäckte att en av hotellets övervakningskameror hade slutat fungera. När han anlände till korridoren där den var belägen märkte han att en dörr till ett hotellrum stod på glänt och kvävda kvinnoskrik kunde höras därifrån. Rådigt anropade han om förstärkning på sin komradio medan han närmade sig dörren med sitt tjänstevapen draget. Han drog upp dörren och bevittnade den fruktansvärda scenen. I en pöl av blod låg en av hotellets städerskor liggande på rygg med halsen uppsliten. Liggande över henne låg en kostymklädd man med ett krampaktigt grepp om kvinnans huvud och axlar och verkade dricka städerskans blod direkt ur hennes hals med ett rovdjursliknande sörplande. När säkerhetsvakten åt mannen att lämna kvinnan ifred tittade mannen upp med ett förvånat ansiktsuttryck. Hans ansikte var täckt av blod och ur munnen som var fylld av rovdjursliknande tänder rann det blod. När säkerhetsvakten försökte slita bort mannen från städerskan kastades han med omänsklig kraft in i en vägg av mannen som sedan sprang ut i korridoren och lyckades, trots hotellets säkerhetspersonal, att lämna byggnaden och försvinna ut i natten.
Polisen var på plats inom tio minuter och kunde säkra brottsplatsen. Man spärrade av innerstaden och patruller skickades ut för att spana i stadens gränder. Men trots polisens effektiva arbete kunde våldsverkaren inte hittas.
Städerskan och säkerhetsvakten fördes omedelbart till Visby Lasarett, men städerskans liv gick inte att rädda. Säkerhetsvakten lades in för svåra skador i huvud, bröstkorg och vänsterarm, men hans tillstånd uppgavs snart som stabilt och han kunde uppge en rapport om händelsen för polisen som snabbt fastställde en fantombild på mördaren. Polismakten har lagt ut en efterlysning på mördaren som uppges vara smal, av medellängd mörkt långt hår och renrakad. Senast klädd i en blodig mörk kostym. Nedan visas polisens fantombild av mannen. Polismakten uppmanar allmänheten att vara ytterst försiktig om man ser mannen i fråga då han kan anses ytterst farlig. Kontakta polis snarast om mannen upptäcks.
Hotellrummet var hyrt av en italiensk man vid namn Francis Coppola och som enligt hotellpersonalen skall vara mycket lik mannen på fantombilden.

(Fantombilden föreställer Fransesco Andolini)
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Emptyfre okt 16, 2009 3:16 am

15:e Oktober

BRAND I FOLLINGBO

Under natten kom ett larm in till räddningstjänsten om att ett ensligt hus stod i lågor. Brandbilar från Visby brandstation skickades till platsen men vägen mellan Visby och Roma hade stängts av på grund av ett flertal bilar som ställts i linje över vägen och stuckits ibrand. Då räddningstjänsten var tvungen att ta itu med dessa först var man tvungen att kall ut fler brandbilar från andra brandstationer och hjälpen till Follingbohuset kom försent hiset hade hunnit brinna ner till grunden. I askan kunde man senare hitta de förbrända resterna av sex vuxna personer fem män och en kvinna.
De antända bilarna på Romavägen skall enligt polisen vara kopplade till en gänguppgörelse som tog plats i närheten under natten. Åtskilliga boende i Follingboområdet kunde vittna om att de hört skottsalvor någonstans ifrån. Inga person skall dock ha kommit till skada i det fallet och inga misstänkta har fastställts.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Tidningsartiklar Empty
InläggRubrik: Sv: Tidningsartiklar   Tidningsartiklar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tidningsartiklar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Regler-
Hoppa till: