Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Rebell-Roger (död)

Gå ner 
+8
Mandrake.
Guldring
Gammelbjörnen
SpeledarenOskar
Oleander
Beauty
Profeten
Hackern
12 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:03 pm

Ne han hatar dom xD
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:04 pm

okej det är bra
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:06 pm

Jupp. Men jag hatar Toreadors mer än Ventrue Evil or Very Mad
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:08 pm

Och mest av allt hatar du Pekka
Razz
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:08 pm

Ja Han är ju Nosferatu och dom hatar jag för en annan anledning än Toreadors och Ventrues
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:09 pm

För att dom är fula eller för att dom vet allt?
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:09 pm

A combination of both xD
Woho jag har 3 sidor!
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:10 pm

Crap, det är fler än mig och back on topic

Finns det några du inte hatar i Ventrue, Toreador eller Nosferatu?
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:12 pm

Inte ännu xD Kapitalist facister och estet bögar hela bunten

Min topic är off topic för den är rebell xD
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:13 pm

jag hatar inga andra än ventrues i alla fall och går bäst i hop med både malkavian och brujah sålänge dom följer camarillan
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:14 pm

Beauty skrev:
jag hatar inga andra än ventrues i alla fall och går bäst i hop med både malkavian och brujah
Går du bra ihop med Brujahs? xD
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:15 pm

hmm....
xD
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:15 pm

Rebell-Roger skrev:
Inte ännu xD Kapitalist facister och estet bögar hela bunten

Min topic är off topic för den är rebell xD


What the hell, den må vara rebell men så rebell är den inte
Sorry för dubbel post
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:16 pm

någorlunda jag ser dom som vänner i alla fall
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:17 pm

Beauty skrev:
någorlunda jag ser dom som vänner i alla fall
Okej Razz
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:18 pm

det finns i alla fall två ventrues som jag hatar
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:19 pm

Beauty skrev:
det finns i alla fall två ventrues som jag hatar
Jag känner inte till olika ventrues. Jag bara hatar dom för att dom är det
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:19 pm

och det är för att dom är ett hot mot mig
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:20 pm

Beauty skrev:
och det är för att dom är ett hot mot mig
Okej? Berätta mer. Jag lovar att inte berätta tihi
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:24 pm

hmmm kan berätta att den ena är hans tillgångar som han försöker få en konflikt sen den andres hans politiska kontakter
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptytor jul 09, 2009 11:25 pm

Beauty skrev:
hmmm kan berätta att den ena är hans tillgångar som han försöker få en konflikt sen den andres hans politiska kontakter
Okej ^^
Till överst på sidan Gå ner
Oleander

Oleander


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 09-06-21
Ålder : 33
Ort : Falun

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptyfre jul 10, 2009 1:45 am

Nog för att det ska vara ett intrig skapande lajv men att säga att jag hatar dom och dom och dom är ändå lite... fel? Flummigt skulle jag nog mera säga. Och det är inte för att jag spelar Toreador och vill inte att alla ska gå runt och hata mig för att jag är snyggare, coolare och rent av bättre än alla andra (halv sarkasm) utan mer för att "hata" är ett ganska så starkt ord till och med för vampyrer.
Jag menar, visst som sagt det ska vara intriger och det ska vara lite akta dig för ditt liv men wtf!? Att verkligen HATA en massa folk (bara för att dom tillhör en speciell klan, vilket inte nödvändigtvis betyder att dom är likadana) är ganska... flummigt som sagt.
Själv så kommer jag vara någorlunda neutral mot de flesta andra, bara dom inte kommer i vägen för min konst och i så fall möjligtvis bara kommer hålla en grudge mot en eller flera personer ett tag tills jag kommer fatta att den personen inte är värd att lägga tid på.
Att inte tycka om en person eller till och med hata EN person är okej enligt mig men att hata hela klaner... flera klaner, mest bara för att, är lite att ta i enligt mig. Visst man kan väl låta sin karaktär hata folk om man vill men man får ju tänka lite.
Tänk såhär: Hur många hatar du i verkligheten? Alltså inte din karaktär utan DU! Hur många verkligen HATAR du? Förutom alla fjortisar, emos, fyllon, judar och sådant som alla har en dålig uppfattning om, hur många HATAR du? Hata är ett starkt ord som sagt och jag tycker att folk använder det alldeles för ofta. Samma sak gäller älska. Det kanske bara är jag men hata är någon man önskar död så pass mycket att man skulle inte dra sig från att göra det själv om man fick chansen. Och för en vampyr/ghoul så kan den chansen komma bra mycket tidigare än för en vanlig människa. Så jag hoppas inte Rebell-Roger kommer gå runt och döda alla Ventrues, Toreador och vad det nu var på hela lajvet. Inte ens en vampyr har ork eller tid att gå runt att hata folk HELA tiden. Särskilt inte om det är en anledning som att SPELAREN inte tycker om just dom klanerna.
I vilket fall så vill jag definitivt inte ta mig till Gotland för att gå på ett lajv där alla sitter och hatar varandra i ett rum under hela tiden... har varit med om det på åtskilliga lajv/rollspel och det blir inte kul för någon (speciellt inte den som har bestämt sig för att vara någorlunda normal och inte tänker tycka illa om någon speciell.


Nu känns det som att det blev ganska långt men blev också en aning irriterad. Hoppas alla som känner sig träffade av det här tar till sig det och verkligen tänker på vad jag har skrivit. Om någon vill ha mer argument så är det bara att pm:a mig så kan jag skriva tio gånger till det jag just skrivit...
Slutligen, det är okej att tycka illa om andra personer eller till och med hata. Men allt har sina begränsningar och att gå runt och inte prata med vissa klaner bara för att man tycker det är intressantare så gör det plötsligt ganska tråkigt. Sen är det såklart MYCKET roligare att skapa relationer och likande under lajvens gång. Att ha sin karaktär förutbestämd och allt i förväg är oftast inte kul. Det är inte bara attribut och sånt som ska utvecklas under lajven.

Och ingen behöver ta det här personligt (trots att jag pekade ut Rebell-Roger lite grann men endast som exempel), jag försöker bara göra det till ett bättre lajv för ALLA och förhoppningsvis mer trovärdigt.


Det var allt för mig den här gången. Hoppas åtminstone någon tycker som jag eller åtminstone tar åt sig lite av det jag skrivit (om någon orkat läsa det vill säga.)



Er tillgivna, Ingela/Niklas/Oleander/Konstnären
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptyfre jul 10, 2009 8:34 am

för mig är det mest att jag hatar dom här två personerna som har gjort att jag starkt ogillar ventrues
Till överst på sidan Gå ner
Oleander

Oleander


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 09-06-21
Ålder : 33
Ort : Falun

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptyfre jul 10, 2009 11:01 am

Jovisst det funkar ju men det är väl lite... jag vet inte fjantigt på ett visst sätt. Visst det funkar alldeles utmärkt och det är ju en förklaring och en ursäkt men det är ju som att hata alla invandrare baserat på ett par personer... eller vilken annan grupp som helst för den delen. Fördomar, det var det jag var ute efter Razz och det är ju självklart en ursäkt. Jag själv anser mig för smart för fördomar (både in- och off-lajv) men det är ju såklart till var och en. De flesta har ju fördomar i i alla fall någon grad, jag har väl ganska lite men jag har ju dom såklart.
Men fördomar är ku alltid kul att spela på i rollspel... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Emptyfre jul 10, 2009 11:17 am

det är mer uttrycket som står i min beskrivning av min rollsperson som jag fått från spelledningen som säger detta så det är inget jag valt själv om man säger så
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 2 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Rebell-Roger (död)
Till överst på sidan 
Sida 2 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Hur dog Rebell roger

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: