Visby by Night
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Vampire lajv i Visby.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Rebell-Roger (död)

Gå ner 
+8
Mandrake.
Guldring
Gammelbjörnen
SpeledarenOskar
Oleander
Beauty
Profeten
Hackern
12 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Oleander

Oleander


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 09-06-21
Ålder : 33
Ort : Falun

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptyfre jul 10, 2009 12:11 pm

Hehe ja då är det väl inte mycket att göra åt det i så fall. Razz
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptyfre jul 10, 2009 12:24 pm

Du fick mig och tänka, du har rätt jag hatar dom antagligen inte. Jag mer... stör mig på dom för att jag anser att dom har perfekta liv (eller tror att dom har det) eftersom dom har rikedom, utseende och allt sådant. Jag tycker det är orättvist eftersom så många har det dåligt och jag anser att dom kan dela med sig av sin rikedom.

Tack för du fick mig att inse att man inte kan hata klaner.
MVH Rebell-Roger
Till överst på sidan Gå ner
Oleander

Oleander


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 09-06-21
Ålder : 33
Ort : Falun

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptyfre jul 10, 2009 3:38 pm

Tänkte väl att det kunde vara något sådant Smile. Och en sådan anledning är helt och fullt acceptabel enligt mig om inte riktigt bra och rolig att spela på. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptyfre jul 10, 2009 6:04 pm

Jag hoppas att det blir roligt att göra det, var ganska roligt på mini lajv så.
Till överst på sidan Gå ner
SpeledarenOskar
Admin
SpeledarenOskar


Antal inlägg : 75
Registreringsdatum : 09-06-19
Ålder : 43
Ort : Visby

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptylör jul 11, 2009 4:10 am

Ni får komma ihåg att Vampire inte handlar om att avsky varandra (även om det ofta kommer som en bonus) utan att samla makt och lösa intriger. Kärnan i Vampire är Jihad, kampen mellan klaner, sekter och vampyrer i olika åldrar, allt i en strävan efter mer makt. Många utkämpar Jihad medan andra undviker det.
Till överst på sidan Gå ner
Oleander

Oleander


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 09-06-21
Ålder : 33
Ort : Falun

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptylör jul 11, 2009 6:08 am

well said... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gammelbjörnen

Gammelbjörnen


Antal inlägg : 66
Registreringsdatum : 09-07-08
Ålder : 42

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytis jul 14, 2009 12:22 am

En annan sak att tänka på: i vampyrsamhället som White Wolf skapade, ska man inte veta vem som hör till vilken klan. Inte som standard. Kindred (som de kallar sig i originalversionen) är en bunt aggresivt revirhävdande rovdjur som bara låtsas vara männskliga. Att avslöja klan, är att avslöja nackdelar, är att visa svagheter.
Rovdjur biter svagheter, om ni förstår vad jag menar.
Nu ska vi ju inte bli sådär super-allvarligt insatta i den psykologiska effekten av att vara odöd och bla bla bla, men dra inte alla över en kam.
Förutom Ventrues, dom är ju faktiskt bäst på det dom gör, att vara ledare. Dom gillar helt enkelt att ta all skit, spela martyrer, och få låtsas att de är adliga.
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytis jul 14, 2009 12:24 am

Gammelbjörnen skrev:
Förutom Ventrues, dom är ju faktiskt bäst på det dom gör, att vara ledare. Dom gillar helt enkelt att ta all skit, spela martyrer, och få låtsas att de är adliga.
Allmänt störiga alltså Razz
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytis jul 14, 2009 1:02 am

jag gillar helt plötsligt ventrues mindre

:p
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytis jul 14, 2009 10:19 am

Vår makt består inte bara av pengar, det är blott en del av vad vi har i våran ägo. Underskatta inte en Ventrue.
Till överst på sidan Gå ner
Guldring

Guldring


Antal inlägg : 92
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 32
Ort : Hemlig

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytis jul 14, 2009 10:28 am

Oleander skrev:
Nog för att det ska vara ett intrig skapande lajv men att säga att jag hatar dom och dom och dom är ändå lite... fel? Flummigt skulle jag nog mera säga. Och det är inte för att jag spelar Toreador och vill inte att alla ska gå runt och hata mig för att jag är snyggare, coolare och rent av bättre än alla andra (halv sarkasm) utan mer för att "hata" är ett ganska så starkt ord till och med för vampyrer.
Jag menar, visst som sagt det ska vara intriger och det ska vara lite akta dig för ditt liv men wtf!? Att verkligen HATA en massa folk (bara för att dom tillhör en speciell klan, vilket inte nödvändigtvis betyder att dom är likadana) är ganska... flummigt som sagt.
Själv så kommer jag vara någorlunda neutral mot de flesta andra, bara dom inte kommer i vägen för min konst och i så fall möjligtvis bara kommer hålla en grudge mot en eller flera personer ett tag tills jag kommer fatta att den personen inte är värd att lägga tid på.
Att inte tycka om en person eller till och med hata EN person är okej enligt mig men att hata hela klaner... flera klaner, mest bara för att, är lite att ta i enligt mig. Visst man kan väl låta sin karaktär hata folk om man vill men man får ju tänka lite.
Tänk såhär: Hur många hatar du i verkligheten? Alltså inte din karaktär utan DU! Hur många verkligen HATAR du? Förutom alla fjortisar, emos, fyllon, judar och sådant som alla har en dålig uppfattning om, hur många HATAR du? Hata är ett starkt ord som sagt och jag tycker att folk använder det alldeles för ofta. Samma sak gäller älska. Det kanske bara är jag men hata är någon man önskar död så pass mycket att man skulle inte dra sig från att göra det själv om man fick chansen. Och för en vampyr/ghoul så kan den chansen komma bra mycket tidigare än för en vanlig människa. Så jag hoppas inte Rebell-Roger kommer gå runt och döda alla Ventrues, Toreador och vad det nu var på hela lajvet. Inte ens en vampyr har ork eller tid att gå runt att hata folk HELA tiden. Särskilt inte om det är en anledning som att SPELAREN inte tycker om just dom klanerna.
I vilket fall så vill jag definitivt inte ta mig till Gotland för att gå på ett lajv där alla sitter och hatar varandra i ett rum under hela tiden... har varit med om det på åtskilliga lajv/rollspel och det blir inte kul för någon (speciellt inte den som har bestämt sig för att vara någorlunda normal och inte tänker tycka illa om någon speciell.


Nu känns det som att det blev ganska långt men blev också en aning irriterad. Hoppas alla som känner sig träffade av det här tar till sig det och verkligen tänker på vad jag har skrivit. Om någon vill ha mer argument så är det bara att pm:a mig så kan jag skriva tio gånger till det jag just skrivit...
Slutligen, det är okej att tycka illa om andra personer eller till och med hata. Men allt har sina begränsningar och att gå runt och inte prata med vissa klaner bara för att man tycker det är intressantare så gör det plötsligt ganska tråkigt. Sen är det såklart MYCKET roligare att skapa relationer och likande under lajvens gång. Att ha sin karaktär förutbestämd och allt i förväg är oftast inte kul. Det är inte bara attribut och sånt som ska utvecklas under lajven.

Och ingen behöver ta det här personligt (trots att jag pekade ut Rebell-Roger lite grann men endast som exempel), jag försöker bara göra det till ett bättre lajv för ALLA och förhoppningsvis mer trovärdigt.


Det var allt för mig den här gången. Hoppas åtminstone någon tycker som jag eller åtminstone tar åt sig lite av det jag skrivit (om någon orkat läsa det vill säga.)



Er tillgivna, Ingela/Niklas/Oleander/Konstnären

Här är något bra sagt. Det finns bättre saker att spendera tid och energi på än att gå runt och vara allmänt hatande, för ni kommer, någon dag att behöva assistans inom ett område som är utom er vetenskap. Då behöver ni kanske hjälp från en som ni, ska vi säga "föraktar".

Ha detta i tanken
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytis jul 14, 2009 12:43 pm

Det du säger är sant, men jag klarar mig nog ganska bra än så länge
Till överst på sidan Gå ner
Mandrake.

Mandrake.


Antal inlägg : 34
Registreringsdatum : 09-07-14
Ålder : 32

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptytor jul 16, 2009 7:39 am

Guldring skrev:
Vår makt består inte bara av pengar, det är blott en del av vad vi har i våran ägo. Underskatta inte en Ventrue.

Er "makt" består består av illusioner av ledarskap ni skapar så att alla skall följa er blint tills dom inser att ni gör allt för egen vinning, men ingen borde underskattas, många har ju sina hemligheter
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptyfre jul 17, 2009 11:13 pm

Eftersom Pissmyran inte skapat en tråd om sig själv skriver jag det här: *ställer sig upp slår handen i sin handflata går fram till ayo* säger: celerity *tar brevet* och säger yoink. *springer iväg*
Fy fan vad klockrent xD


Senast ändrad av Rebell-Roger den lör jul 18, 2009 10:19 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
emilfrojd




Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-06-22

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptylör jul 18, 2009 9:22 am

Jo det var mycket roligt. Hon stavar Ayo.
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptylör jul 18, 2009 10:14 am

Okej ^^ Då vet jag det Razz
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptysön jul 19, 2009 10:00 am

hehehe det vart riktigt kul
Till överst på sidan Gå ner
Fransesco. A

Fransesco. A


Antal inlägg : 62
Registreringsdatum : 09-07-10
Ort : Norra ishavet

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 5:43 pm

What? Jag behövde brevet, Dessutom Dominate:ade Profeten mig ;D
Till överst på sidan Gå ner
Profeten

Profeten


Antal inlägg : 137
Registreringsdatum : 09-06-22
Ålder : 29
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 5:44 pm

Det gjorde jag Fan heller, jag var inte ens där!
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 5:57 pm

Profeten skrev:
Det gjorde jag Fan heller, jag var inte ens där!
Du kan göra det på distans xD
Till överst på sidan Gå ner
Förgöraren

Förgöraren


Antal inlägg : 87
Registreringsdatum : 09-07-13
Ålder : 31
Ort : follingbo

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 5:58 pm

Pissmyran skrev:
What? Jag behövde brevet, Dessutom Dominate:ade Profeten mig ;D

haha han dominate:ade mej till att vara dum oxå (A) Wink
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 6:02 pm

han lyckades dominata mig och guldring vilket är gnaksa svårt ändå
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 6:26 pm

Beauty skrev:
han lyckades dominata mig och guldring vilket är gnaksa svårt ändå
Sneaky bastard hehe hehe
Till överst på sidan Gå ner
Beauty

Beauty


Antal inlägg : 59
Registreringsdatum : 09-06-30
Ålder : 33
Ort : Växjö

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 6:31 pm

jag råka lite illa ut pga profeten eftersom ingen anmälde honom till fursten det är kanske tur att jag inte kommer vara med på lajvet på fredag...
Till överst på sidan Gå ner
Hackern

Hackern


Antal inlägg : 170
Registreringsdatum : 09-07-02
Ålder : 30
Ort : Klintehamn

Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Emptymån jul 20, 2009 6:32 pm

Kanske xD Anmälde inte Saken att han var där? :O
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Rebell-Roger (död)   Rebell-Roger (död) - Sida 3 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Rebell-Roger (död)
Till överst på sidan 
Sida 3 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Hur dog Rebell roger

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Visby by Night :: Vampires on the island :: Vem är jag?-
Hoppa till: